Zkoušky vodní práce

09.09.2014 18:22

Dne 19.7.2014 jsem s Dragou vyrazila na ZVP pořádané OMS Praha západ, doprovod nám tentokrát dělala i naše Zuzanka, pro kterou toto byla zkoušková premiéra a myslím, že si to náležitě užila :D Draga už si zkoušky užila o trochu méně, nevím, během které disciplíny se jí to stalo, ale po skončení zkoušek a čekání na výsledky, jsme v pospodě zjistili, že má ošklivě rozřízlý polštářek na zadní noze, do té doby na sobě nedala absolutně nic znát.......až po odpočinku začala kulhat......

No ale začneme popořádku, už č. losu 1 jsem věděla, že bude průšvih :D A taky, že byl :D Jako první nás čekala ochota na hluboké vodě, pravda, rozhodně nemohu s čistým svědomím číct, že jsme měli nacvičeno na 4, ale na pěknou 3 určitě, nicméně, když už jsme s Dragou byly nastoupené u břehu, někdo si vzpomněl, že nad náma na stromě visí kachny (na pozdější přinášení kachny) a rozhodčí je začali ze stromů sundavat a někam odnášet, čehož si samozřejmě Draga všimla a od té chvíle neměla v hlavě a v v nose nic jiného......tudíž, po povelu "do vody" začala hledat spíše po břehu, kdeže ty kačenky jsou schované......nakonec jsem ji do vody dostala, ale jen nakrátko, bída děs, takže jsem za známku 1 byla ráda a samozřejmě jsem hned věděla, že jsme tudíž ve II. ceně.......Jako další disciplína bylo přinášení kachny z hluboké vody, pro tu Draga skáče do vody šipku a perfektně odevzdává, takže za 4 a pak se čekalo, hodně dlouho se čekalo, v úmorném vedru. A šlo se na nahánění v rákosí.....známka 2, určitě oprávněná, ale terén příšerný, absolutně suchý a mrtvý rákos, bez známky čekohokoliv živého, Draguně určitě více vyhovuje mokrý a zabahněný rákos, kde musí místama i plavat......No a jako poslední, chování na stanovišti, na volno, klidná, známka 4. Zde jsem si užívala chvíli nervů, neboť v druhé polovině zkušební doby před náma hopskal zajíc a já věděla, jak se Draga chvěje loveckou vášní, ale poslušnost ji udržela na místě, naštěstí........Vzhledem k poslušnosti, resp. známky z poslušnosti, opět 4, jsme získali krásné....ani nevím kolikáté místo, 78 bodů a II. cenu......ale není každý den posvícení, jsem ráda, že Draga předvedla co předvedla, až na tu ochotu, kterou svádím na dvě věci, ne nedocvičenost (před zkouškama jsme u rybníka byly všehovšudy dvakrát) a na ty osudné kachny.

 

V srpnu ani září jsem žádné zkoušky ani výstavy nehlásila, neb se mělo dostavit hárání, a hle, půlka září a Draga stále nehárá a je tedy otázkou, zda letos stihneme plánované všestranné zkoušky. Když ne, tak se taky nic nestane, neboť absolutně nemáme čas momentálně cvičit a poctivě se na tyto náročné zkoušky připravovat a je otázkou, co by jsme na všestrankách předvedly.......