Velký souhrn událostí roku 2016

17.01.2017 08:33

 

Sepsat události roku 2016 není vůbec snadné, stalo se toho tolik !

Rok to byl pro nás celkem úspěšný, zejména po stránce zkouškové.

Na jaře naši psí smečku na čas doplnil pes Aplaus Coco Lotte - Argo, se kterým jsem měla za úkol splnit zkoušky potřebné do chovu, tedy podzimní zkoušky a zkoušky z vodní práce. Podzimní zkoušky jsme úspěšně po dvou měsících výcviku složili v květnu, vysoko v bodech, avšak díky limitní známce ze společného honu ve II. ceně, tak jsme si zkoušky v září úspěšně opravili na cenu I. Týden před podzimkama jsem vedla na zkouškách vodní práce jak Arga, tak moji Dragu, oba zkoušky složili ve I. ceně, Draga jako vítěz zkoušek, Argo na třetím místě ! Mise Aplaus Coco Lotte - chovný pes tedy byla úspěšně splněna a nyní je po Argovi na světě již jeden vrh a další vrh je v očekávání !

Dalším mým svěřencem na jaře byl pes MOK Barney z Pelestrovských Lesů - Denny, kterého jsem po cca 4 nácvicích odvedla úspěšně na zkouškách vloh, které složil v I. ceně, velmi šikovný pejsek, s krásným hledáním.

Asi jediným neúspěchem roku 2016 pro mě jako vůdce bylo první vypadnutí na zkouškách. Dragu jsem přihlásila na klubové lesní zkoušky, které by jsme zřejmě vyhrály, kdyby.......na poslední disciplíně - vlečce s liškou, její do té doby milované disciplíně, neselhala a lišku ani po xtém nasazení prostě nedonesla, resp. po 50 metrech od vypuštění odmítla jít dál......Inu, pes fakt není stroj, do hlavy psům nevidíme a já dodnes nevím, co se na oné vlečce stalo, ale to něco jí zůstalo v hlavě a vlečky začaly být problém, ale nebylo moc času na tomto problému pracovat a navíc, sama jsem tuto situaci dost podcenila.

Ale už na jaře jsem přihlásila Memoriál Jaromíra Dostála - všestranné zkoušky, se zadáváním titulu CACT, které pořádal nás "domovský" OMS Praha západ, jsou to klubové všestranné zkoušky klubu chovatelů čekých fousků, zkoušky jsou však otevřené i ostatním plemenům ohařů. A tak jsme s Dragou 24.9. na tento memoriál nastoupily i s tím, že vypadneme opět na vlečce s liškou......První den se šly vodní a polní disciplíny, kde Draga víceméně nikde nezaváhala a byla jsem s jejím výkonem spokonená, hlavně s tím, co předvedla na velkém poli, to byla pastva pro oči, první den byl tedy úspěšně za námi a se strachem jsme nastoupily i den druhý, na lesní disciplíny. V lese Draga někde předvedla horší výkony, které jsem ale přičetla tomu, že jsme skutečně víceméně před memoriálem necvičily, neb nebyl čas. Jako poslední disciplíny byly mnou obávané vlečky......a Draga je vypracovala, obě !!! Tím jsme úspěšně dokončily tento náročný dvoudenní memoriál a když jsem se při vyhlašování výsledků dozvěděla, že jsme na 2. místě, s oceněném za Nejlepší pole a byl nám dokonce i přiznán titul CACT, k dojetí jsem neměla daleko. Tím pro mě a Dragu zkoušková kariéra skončila a Draga si již bude užívat jen mateřských povinností, honů a lovů, tedy toho, co má nejraději.

Od začátku roku jsme jak s Dragou, tak Garpem a odchovánky objeli sem tam nějakou tu výstavu......pro mě byla nejkrásnější ta klubová MOK - Sdružená výstava v Zákupech u České Lípy. Nejdřív se ve třídě veteránů předvedl Foxík, krásně se prezentoval, ale podstatně mladší konkurent jej porazil a tak jen V2. Následně si Draga ve třídě pracovní, v konkurenci 9ti fen, vyběhla známku V3 od rozhodčího ze země původu ! Pro mě nádherný úspěch. Dařilo se i Axe, která ve velmi silně obsazené třídě mladých získala známku V5, klukům Argovi a Alvinovi se dařilo méně a oba odešli jen se známkou VD. Pořadateli jsem se nechala přemluvit a přihlásila Dragu a Foxe do závěrečných soutěží, do nej párů :D Byli asi ten nejvtipnější pár, ale moc jim to spolu slušelo :D Komu to ale v Zákupech slušelo ze všech nejvíc, byla naše Zuzanka. Zuzka byla přihlášená do soutěže "Dítě a ohař", kam nastupovala jako handler Dragy a holky spolu v konkurenci cca 20ti dalších dětiček a jejich ohařů vyhrály ! Krásný nádherný úspěch, Zuzanka měla neuvěřitelnou radost a byla náležitě pyšná a já jako mamka asi ještě víc :D

V roce 2016 se tedy někteří odchovánci ukázali nejen na výstavách, ale i na zkouškách a nevedli si v úvodu své kariéry vůbec špatně ! Dosavadní výsledky mají naše, již dospělá štěnda, uvedena v odkaze "Štěňata a odchovy". Všichni, dnes již dospěláci, se mají ve svých rodinách báječně, mají výborné majitele, kteří se stali i našimi přáteli a já jim všem přeji, aby nejen nadcházející rok 2017 byl pro ně ve znamení radosti, úspěchů a hlavně zdraví !

Když jsem u toho zdraví, Draga i Fox v roce 2016 absolvovali test na gen dlouhosrstosti a u obou vyšel test negativně, ani jeden tedy nejsou nositeli genu pro dlouhosrstost !!! Více o této problematice se dočtete v odkazu zde     https://www.cocolotte.cz/cs/stenata/dlouhosrsty-mok.html